Obdelava, ki je potrebna za izvajanje ali sklenitev pogodbe in druge ustrezne pravne podlage

21. 6. 2019

Primeri iz prakse

PRIMER: Spletno mesto ponuja svojim uporabnikom storitev »izrezovanja člankov« oziroma preglednega spremljanja vsebine medijskih objav. Naročena storitev vključuje prilagojeno vsebino iz več spletnih virov prek enega samega vmesnika. Ponudnik zaradi tega od uporabnikov zahteva, da ustvarijo profil svojih interesov. V tem primeru se prilagajanje vsebine lahko šteje za objektivno potrebno za izvajanje pogodbe med podjetjem in uporabnikom, ker se sama storitev neposredno nanaša na prilagojeno vsebino. Člen 6 (1) (b) v tem primeru torej zagotavlja ustrezno pravno podlago za prilagajanje vsebine.

PRIMER: Spletni iskalnik hotelov spremlja pretekle rezervacije svojih uporabnikov, da bi ustvaril profil njihovih tipičnih izdatkov. Ko se isti uporabnik vrne na iskalnik hotelov, spletno mesto uporabi ustvarjen profil za priporočanje določenih hotelov glede na pretekle rezervacije. V tem primeru profiliranje uporabnikovega preteklega vedenja in finančnih podatkov ne bi bilo objektivno potrebno za izvajanje pogodbe, to je zagotavljanje gostinskih storitev na podlagi določenih iskalnih kriterijev. Iz navedenega razloga, se člen 6 (1) (b) ne bi uporabljal za tovrstno dejavnost obdelave.

PRIMER: Spletna trgovina beleži iskanja produktov, ki jih je izvedel določen uporabnik. Da bi povečala zanimanje potencialnega kupca, mu pri naslednjih iskanjih predlaga ogled izdelkov glede na zabeležen seznam že pregledane ponudbe. Tovrstno prilagajanje vsebine ni 'objektivno potrebno' za prodajo in nakup izdelkov. V tem primeru se torej obdelave osebnih podatkov ne more izvajati na podlagi člena 6 (1) (b) Splošne uredbe.

Privolitev:

PRIMER: Mobilna aplikacija za poslušanje pretočne glasbe od svojih uporabnikov zahteva, naj za uporabo njenih storitev aktivirajo določanje položaja z GPS. Aplikacija uporabnike sicer obvesti, da bodo zbrani podatki uporabljeni za vedenjsko oglaševanje, a ne določitev geografskega položaja niti spletno vedenjsko oglaševanje nista nujna za poslušanje pretočne glasbe. Uporabniki aplikacije ne morejo uporabljati, ne da bi privolili v ta namena, zato njihove privolitve ni mogoče šteti za prostovoljno. Ravno na področju mobilnih aplikacij je tovrstnih primerov, ko se uporabo aplikacije pogojuje s strinjanjem v obdelavo osebnih podatkov, ki pogosto očitno ni potrebna za zagotavljanje storitve, največ.

PRIMER: Banka zaprosi stranke za privolitev, da lahko tretje osebe uporabljajo njihove podatke o njihovih plačilih za izvajanje neposrednega trženja. Ta dejavnost obdelave ni potrebna za izvajanje pogodbe s stranko in opravljanje običajnih storitev v zvezi z bančnim računom. Če bi strankina zavrnitev privolitve v obdelavo za ta namen privedla do tega, da bi ji banka odrekla bančne storitve, zaprla bančni račun ali, odvisno od primera, zvišala pristojbino, privolitev ne more biti dana prostovoljno.

PRIMER: Trgovec na drobno v okviru iste zahteve za privolitev svoje stranke zaprosi za privolitev v uporabo njihovih podatkov, da se jim po elektronski pošti pošilja trženjsko gradivo, pa tudi za privolitev, da se njihove podatke posreduje drugim družbam v njegovi skupini. Ta privolitev ni razdrobljena/granularna, saj ne omogoča podaje ločene privolitve za ta dva ločena namena, zato privolitev ne bo veljavna. V tem primeru bi bilo treba pridobiti konkretno privolitev za pošiljanje kontaktnih podatkov poslovnim partnerjem. Tako konkretno privolitev se bo štelo za veljavno za vsakega, katerega identiteta je bila ob prošnji za pridobitev privolitve sporočena posamezniku, na katerega se nanašajo osebni podatki, če se podatki tem parterjem pošiljajo za isti namen (v tem primeru za trženje).

PRIMER: Podjetje, ki prodaja opremo za kolesarjenje, organizira brezplačno prireditev, na kateri se lahko posamezniki preizkusijo v rekreativnem kolesarjenju na 50 km. V prijavnem obrazcu podjetje poleg osnovnih identifikacijskih podatkov zahteva tudi podatek o e-naslovu, v informacijah posamezniku pa pojasni, da bo ta naslov uporabljen s strani podjetja za pošiljanje oglasnih sporočil o kolesarskih izdelkih, prav tako pa bo e-naslov posredovan natančno poimenovanemu podjetju, ki proizvaja kolesa in je sponzor same prireditve in brez katerega prireditve zaradi organizacijskih stroškov ne bi bila mogoča. Posameznik lahko še na samem prijavnem obrazcu dovoli ali zavrne posredovanje podatkov in uporabo za neposredno trženje, ustrezno pa je informiran tudi o vseh upravljavcih ter o namenih uporabe svojih podatkov. V primeru večjega števila organizatorjev oziroma sponzorjev, ki bi prejeli njegove osebne podatke in jih uporabljali za lastne namene, bi moral biti posameznik vnaprej obveščen o njihovi identiteti in namenih uporabe osebnih podatkov.

Nazaj